Masztalnia w Reptach

Masztalnia -Masztalarnia, Masztalernia te wersje występują w internecie-w Reptach została wybudowana prawdopodobnie w 1895 - 1896r. takie daty znajdują się na murach które  przetrwałe do dziś. Co prawda w internecie można znaleźć informację, że istniał tam stary zamek - później przebudowany na masztalnię ale jest to niepewna informacja co prawda na starej mapie górniczej  w tym miejscu jest napis Schlos. Całość wybudowana z tych samych materiałów i uważam, że całość była wybudowana w 1895-6 jako masztalnia. Moim zdaniem pierwsza przebudowa nastąpiła jeszcze przed wojną a spowodowana rozwojem motoryzacji. Śladów przebudowy są widoczne do dziś. Tych przebudów było co najmniej dwie z tym,że ostatnia  powojenna w zasadzie ją zniszczyła. Do opracowania modelu miałem dostępne dwie fotografie przedwojenne a plan , po dokonaniu kilku pomiarów, oparłem na mapach Google.No i oczywiście fotografie współczesne  które zrobiłem.



To moje opracowanie czterech ścian.




Na zdjęciach widać ile dodano po wojnie.






Jak już miałem wszystkie budynki wycięte i sklejone to otrzymałem maila ze zdjęciami ze Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej. Te zdjęcia spowodowały to, że musiałem część elementów  zmieniać, co odbiło się na jakości ale za to cała budowla wygląda jeszcze lepiej.




Zdjęć otrzymałem 18 ale te były najważniejsze!
 To  zdjęcie przedstawia pierwszą przebudowę. Kopuła na tej mniejszej wieży jest ładna- nie to co dziś.
















Komentarze

  1. Super model, ma Pan może jakiś tutorial/instruktaż jak projektować takie modele?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pracuję w prostym programie sketchupie oraz do prostowania zdjęć -Gimp.. Drugie zdjęcie w tym poście to zrzut ekranu w tym programie. Instrukcję można znaleźć w internecie. Opieram się na zdjęciach które wczytuję w ten program.

      Usuń
    2. Oczywiście projektuję w programie inkscape(co widać na zrzucie ekranu- trzecie zdjęcie). Nie wiem skąd wzioł mi się sketchup.

      Usuń

Prześlij komentarz