Synagoga w Tarnowskich Górach z 1864r. skala 1:87(nieistniejąca- spalona w 1939 roku).

Po wykonaniu makiety myślałem, że nie będę już nic sklejał ale w Tarnowskich Górach jest jeszcze tyle ładnych budynków, że chciałem jeszcze coś skleić. Postanowiłem zrobić model nie istniejącego​ budynku, znalazłem takie dwa, które kiedyś odgrywały ważną rolę a mianowicie: budynek loży masońskiej i synagogę. Synagogę spalili naziści a budynek loży masońskiej rozebrali komuniści.
Znalazłem zdjęcia budynku loży masońskiej tylko z dwu stron a synagogi z 4. Wystąpiłem do Urzędu Miasta i do Miłośników Ziemi Tarnogórskiej​ z zapytaniem czy nie mają jakiś materiałów - oczywiście żadnej odpowiedzi nie otrzymałem. W tym przypadku wybór był prosty- synagoga!

Moja metoda budowania jest prosta żeby nie powiedzieć prymitywna. Najlepiej ilustrują to zdjęcia. Jak widać do wydania się nie nadaje.



 
 Malowanie.
Rozrysowanie okien i wydruk w punkcie ksero bo moja drukarka na folii nie drukuje dobrze. Oczywiście wyglądałby idealnie wycięte laserem.

Kopuły - sądzę, że były pokryte blachą miedzianą i wybrałem taki kolor papieru jaki ma miedź po jakimś czasie.
Budując makietę, dwa dachy wykonałem z formatki plastikowej. Dlatego zastanawiałem się jak wykonać je z papieru. Po kilku próbach wybrałem taki sposób. Miałem do dyspozycji tylko trzy kolory i wybrałem taki który najlepiej pasował, ale nie do końca mi się podoba.
Etapy budowy dachu 3d z papieru kolorowego.


 


 
Teraz rynny i płot. Płot kupiłem na allegro niestety plastikowy.  Jest to płot klasyczny z końca 19-go i początku 20-go wieku. Brama może trochę pretensjonalna ale po pomalowaniu na czarno będzie ok. 

Jeszcze tylko trawa, drzewka i trochę piasku oraz podłączenie zasilania.








Waloryzacja, w której też jestem początkującym i gotowe.






Komentarze

Prześlij komentarz