Sąd w Tarnowskich Górach z 1895r skala 1:87

Nie tak dawno chodziliśmy z żoną pod gmach sądu jako tzw "spacerowicze" i dlatego postanowiłem zbudować go w skali 1:87. W internecie znalazłem projekt koncepcyjny co prawda na nim są tylko dwie ściany ale trzecia jest dostępna z parkingu, natomiast zdjęcia czwartej mogłem zrobić dzięki uprzejmości kierownictwa administracji. Postanowiłem zrobić model z przed przebudowy w 1914r ponieważ przebudowa tylko zeszpeciła cały kompleks podobnie jak inne przebudowy -hol dworca kolejowego, budynek Loży Masońskiej, zamek itp.








Po wycięciu chciałem sobie ułatwić malownie i pomalowałem go wałkiem na biało-nie podobał mi się.Przeglądałem zdjęcia sądu w internecie i trudno mi było znaleźć jaki był ich pierwotny kolor i przemalowałem na jasny beż.


Okna.



Zastanawiałem się jak zrobić Pruskiego orła i poszedłem na łatwiznę. Dwa fenigi z 1914 roku załatwiły problem.

Nadzór budowlany pełni kotka Kazia- jej ulubione miejsce w czasie gdy sklejam.



Jak zobaczyłem na Allegro cegiełki ceramiczne w skali HO - to wymyśliłem żeby zarobić z nich obramowania okien i narożniki. Chyba się wpuściłem w maliny bo na jedno okno wychodzi 46sztuk a przy 98 oknach i dwu drzwiach daje 4600 sztuk a do tego jeszcze narożniki!!?

Zastanawiałem się jak kleić cegiełki.

Jednak ten sposób okazał się lepszy.


 Klejenie cegiełek trochę potrwa. Wejście do sądu jeszcze nie skończone.


Powoli zaczyna wyglądać jak sąd. Z przyklejonymi cegiełkami wygląda ładnie ale nie jestem do końca zadowolony bo cegiełki nie są równe i mogłem je przyklejać na brystol i boki szlifować - taki sposób oczywiście zajął by o wiele więcej czasu a efekt końcowy i tak jest nie do przewidzenia.
Trzy szwy na kciuku i zapowiada się dłuższa przerwa w klejeniu!!!!

Koniec przerwy.

 Niestety zabrakło mi około 600 cegiełek i czekam na dostawę co może potrwać bo dopiero sprowadzić do Polski mają hurtownicy. Próbowałem dodać trochę jaśniejsze ale nie wygląda to najlepiej.













Komentarze

  1. Witam! Wspaniała robota wszystkie Pana projekty. Czy mógłbym prosić o prywatny kontakt do Pana? Miał bym coś do zaproponowania. koriolan@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz